25 Eylül 2009 Cuma

Balkonda işler tıkırında

Bizim balkon fakiri.... yav cuk oturdu bu isim... evet evet bunun adı "balkon fakiri" niyemi Bu kovan geçen sene Almanyadan gelen 37 nolu "karniyol" un kızlarıydı. Mart ayı gibi 37 değiştirilmiş ve yeni anayla devam ediyorlardı bende bu kovandan bölme yapıp anasız kısmında bu sene gelen 61 nolu safın f1 ini ürettim. Analı kısım ise yağmalanmaktan bitap düşmüşdü. Toplasan 1.5 çıta arı kalmıştı içinde. Şunu gördümki arıların hafızası çok güçlü zira şerbet veriyordum diğer kovanlara bindirme felan yok buna anında hepsi yükleniyordu. Sonunda dayanamadım aldım geldim kışlığın balkonuna. Burada önce işler iyi gidiyor gibiydi fakat bir ara ne oldu anlamadım ana birden yok oldu. Muhtemelen ben çıta arasında ezdim. Kendileri ana yaptılar oda eşleşme uçuşundan dönemedi. Kara kara düşünürken Ali Türk ü kekledim onun ürettiği analardan bir tane kapdım ve verdim. İşde hikayesini kısaca anlattığım bu "balkon fakiri" yavruyu döşemiş.

Ana arı mevcud arının saracağı yer kadar yumurta atmış. Tek bir arı bile boşda değil. Ayrıca enterasan olan bir durum da şuki bu kovana ana arı verene kadar her gün balkonda yerde 10 civarı ölü arı buluyordum ana arı kabul edilip yumurta atmaya başladı başlayalı yerdeki ölü arı sayısı sıfır. Buda benim için iyi bir gözlem oldu zira sadece kış arılarının uzun yaşadığını biliyorduk buda enteresan oldu. Fakirin bal kemeri böyle olur deddirten görüntü :D





Balkondaki ana arı böyle güzel yavru döşemiş olurda ben naparım artık dumansız açayım diye, rahat rahat besleyim diye ve dahi kışın özlem giderebilmek için bu ruşeti asetat kapladım. Bunun için bir gömlek poşeti kullandım oda XL miş bizim balkon fakirinin de bedeni böylece XL oldu :D

Keratalar şimdiden gülücük atmaya başladılar asetat altından bakalım kışın nasıl olacak aramız..

Örtü tahtası olarak 0,5 cm kalınlıkta poliüretan levha kullandım. Bu kışın rahat edecekler..







4 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi o balkondaki arının adımı balkon fakiri, yoksam onun sahibi mi??::))
Yav hayvanların halini görünce iyice üzüldüm. Nedir bunların senin elinden çektikleri, biraz koyu şurup yükle ve fazlada yorma. Sen gene balkondakine isin bulmuşun, benim arılığa bir misafir geldi onun durumu dahada berbat adını ne koyacagız.
İlhami abi bir kovanım anasız dedi dedim anaarı vereyim dedim. Oda kovanı kapıp gelmiş::))
İyikide kovanı getirmiş. Bir açtım bir çıta arısı yok, hemen benim sevmediğim ve kurtulmak istediğim çıtalardan bir kaç kovanda var, kendileriminkinden kurtuldum hacının çıtalardanda kurtulmak için bazı yardımları çok gönüllü yapıyorum. Baktım arı dagınık dedim bir az kapalı yavrulu bir çıta verdim bu yavruyu çıkarsalar iş düzelecek. Ertesi gün baktım, içerdeki arı yavruyu bile saramıyor, bu seferde benim kovanlartın birinden bir çıta arı silkeledim, nihayet bir çıta ful arıya ulaştılar. Kapalı yavruda çıkarsa iki çıta olur, sonrasındada anaarıyı üstünde kafesle üç gün turup köye giderken serbest bıraktım, durum nedir hala belli degil bu gün bakayım, adını da koyarız heralde.::)))
Bu arada bunu niye yazdın diyen olursa ülke arıcılıgımız bu işte, onun için yazdım. Bir avuç arılar bizde bir kovan arıdır ::)))

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

Ya o balkonda olunurda gelişme olmazmı sen bu yıl denizede gidemedin hep arı ve ince bakım ve sonuçta başarıda gelivermiş a!! bu ara ana üreticisinide yabana atmayalım hakkını vermek lazım nede olsa bu işi en kaliteli o yapmaya ugraşıyor , balkon fakiride saglıklı olsun seneye kovan bal dolsun .
kolaygelsin

muhteşem turunç dedi ki...

Ali abi haklısın arının sahibini hiç sorma onun iki yakası hiç bir araya gelmemiştir:D Ayrıca bu arı nerede duruyor kovan değilmi bu tabiki biz buna bir kovan arı diyecez ayakkabı denecek değil ya:D
Ali Osman abi kendi duymasın hakkaten keklendi bizim ana üreticisi kızımız acayip güzel;D

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Muhteşem abi, balkondaki arı fakir olurmu.Abi bir zamanlar bizim çocuğun bir dikili agacı yok edebiyatları dinlemiştik.Bahara kadar invert şurubu ver, bakalım çerçeveye bile balkon yapar.Saglıcakla kalın.